RC-Segeln

Deutsche Klassenvereinigung und Ausschuss RC-Segeln

Nach dem Prototyp kommt die richtige Arbeit - Marblehead Nephilim

  • GER 22
  • Offline
  • Silver Star Boarder
  • Silver Star Boarder
  • GER 22
Mehr
22 Dez. 2021 14:13 #16148 von GER 22
Alle Achtung Torti,

MEGA !!!   

Gruß und ein schönes Weihnachtsfest

Tommy

Gruss

Tommy
GER 22
2. Vorsitzender VdMYS
Chairman RC-Segelfreunde Bremen
www.rc-segelfreunde.de
IOM Dingo
IOM Shuffle+
IOM Slice
Marblehead F - 6
10R In10Sive
DF 95

Es gibt nichts Gutes außer man tut es ! (Kästner)

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • GER 75
  • Autor
  • Offline
  • Silver Star Boarder
  • Silver Star Boarder
Mehr
28 Dez. 2021 17:03 #16152 von GER 75
A bis B2...aus der Hexenküche von Rostock.


 

 

 

 

 
 

MfG

Torti



10R: In10sive
IOM: Incognito 1 - 2 - ? ;-)
RG65: Incus
M: in Arbeit...
Folgende Benutzer bedankten sich: ger15, GER43, GER46

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
19 Apr. 2023 08:20 #17212 von SVK 69
Hello Everybody, hello Torsten!

Very nice project.

Dear Marbelehad skippers!

I want to make it easy to understand my position in this project.
July 2021 I have contacted Torsten regarding this Marblehead boat, because I had find it very interesting. After fixing Torsten's wishes regarding the mould design, at end of October, Torsten received the direct production moulds (3 parts for hull and 2 parts for fin/mast box) produced by me, shipped by me to his door (from Slovakia!!!).
We agreed to swap this mould production service (costed 3,5K eur total incl transportsl!!!) for a carbon hull with installed all deck and under deck hardware, installed rudder, fin+bulb, and installed RMG winch + some parts to modify my current rigs from my Quark (specific printed vangs, for I should pay extra).
I think it's more than a fair deal. Isn't it?
Many chats, many promises and explanations since that time came from Torsten's side, but it stood on virtual level.
Till now (18 months left) I did not receive NOTHING!!!

Some people from the radio sailing community already know, what's going on and are really sad, as they know you as a straight person Torsten! This community is very small and informations spreading very quickly.

So Torsten, it's up to you to act now. Please do not try to contact me, by phone or by any communication chanel, to again explain what is for why.
I have sent you an E-mail few weeks ago, with my bank account, where you have to transfer the mentioned amount of EURs.

Till now you did not realise the transfer, no reply at all.

Your moulds regarding the design are your property. The physically existing moulds are my property.

You pay or you ship back the moulds to me. After receiving the moulds, I will destroy them and close this topic.
(Only!!! in this case contact me for my address).

And please act now!!!

Thank you.

My best wishes,

Peter Kovac (SVK 69)

PS: Im very sorry dear skippers, that my very first text in this great forum is about something, what should not be part of our hobby. But I have no other solution.
Thank you for your understanding.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
19 Apr. 2023 13:11 #17213 von Ger35
Hi Peter,
I'm very surprised by your post.
So far it has not been possible to get a good hull out of the mold.
Torti said he will be ready by Poland.
You were already complaining at the Ammersee!
Please stay safe.
Dieter GER35

es ist alles gesagt worden - nur noch nicht von allen
(Karl Valentin)

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
19 Apr. 2023 13:50 - 19 Apr. 2023 13:53 #17214 von GER3
All,

Peter approached me about the situation, the lack of response and if he could put a message on the forum. I can understand his frustration and think he has been very patient considering his sizable investment, therefore I granted him this opportunity.

Dieter, your comment seems strange, as previous photos in this thread show evidence that a boat was completed from the mould supplied.

However, I would suggest you quickly come to an agreement and as soon as this is reached I am happy to delete any postings regarding this unpleasand situation. Until then I would like to ask you to refrain from any further public discussions.

Many thanks!

www.boatsetc.eu - Passion for Performance

Viele Grüße
Nigel
GER 3
Letzte Änderung: 19 Apr. 2023 13:53 von GER3.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
19 Apr. 2023 14:09 #17215 von Ger35
Thanks Nigel,
please delete this post.

I will resolve everything through a lawyer.

Dieter

es ist alles gesagt worden - nur noch nicht von allen
(Karl Valentin)

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
19 Apr. 2023 14:12 #17216 von ger30
Hallo zusammen,

nachdem ich der „Kontakthersteller“ zwischen Torti und Peter war, sehe ich mich verpflichtet, hier auch zu schreiben.
Ich bin ehrlich gesagt entsetzt, dass nach 18 Monaten hier keine Lösung besteht und Peter sich in seiner verständlichen Empörung, der ja etliche vergebliche  Kontakte vorausgegangen sind, an das Forum wendet.
Fakt ist, dass Peter vor 18 Monaten eine nicht unerhebliche Leistung erbracht (3500€) hat, die vereinbarte Gegenleistung aber seit dieser sehr langen Zeitspanne nicht erfolgt ist. Ich für meinen Teil möchte bemerken, dass mir schon ein Tag mit Schulden ein Greuel sind.
Die Frage ist jetzt, warum seit dieser Zeit kein Boot aus dieser Form entstehen konnte. Es gibt eigentlich in meinen Augen nur zwei Gründe, warum das so ist.
Der erste Grund wäre, dass die Qualität der Form nicht ausreicht, um daraus einen Rumpf zu erstellen. Das wurde aber scheinbar an Peter nicht kommuniziert.
Deshalb kommt eigentlich nur der zweite Grund in Frage, Du Torti schaffst es nicht, aus der Form einen Rumpf zu erstellen. Über die Gründe des Warum’s möchte ich nicht spekulieren.
Trotz allem, ich möchte wieder auf das Thema Vereinbarungen und Schulden bzw. Leistung/Gegenleistung zurückkommen. Wenn also die vereinbarte Gegenleistung in einer angemessenen Zeitspanne (das wären für mich MAXIMAL 6 Monate) nicht erfolgen kann, sehe ich es als große Verpflichtung, eine alternative Gegenleistung anzubieten. Das kann dann in meinen Augen nur eine finanzielle Gegenleistung sein.

Ich bitte dringend darum, das Thema sofort aus der Welt zu schaffen.

Viele Grüße
Valentin/Tino GER 30
Folgende Benutzer bedankten sich: GER176

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
27 Apr. 2023 08:47 #17240 von SVK 69
Thank you Tino for your words.

A week left, and the most interested person in this topic still keeps quiet.
Lawyer? Yes please ask a lawyer. I'm fully open to read his status.


What should I do now?

There is a word, how this kind of persons we call in my country. But it's not pretty.

Torsten!
It's up to you from this moment.

Best all

Peter

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • GER 75
  • Autor
  • Offline
  • Silver Star Boarder
  • Silver Star Boarder
Mehr
27 Apr. 2023 08:59 #17241 von GER 75
FB!

MfG

Torti



10R: In10sive
IOM: Incognito 1 - 2 - ? ;-)
RG65: Incus
M: in Arbeit...

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Ladezeit der Seite: 0.771 Sekunden
Powered by Kunena Forum